Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
bezpiecznadroga 26/08/2013 18:44 uwaga zmiany w taryfikatorze zapraszamy do strony!
bezpiecznadroga 08/06/2013 22:05 do 22darek odpowiedź poszła na PW
bezpiecznadroga 08/06/2013 22:01 w podwójnej obsadzie po 4,5 h jeździe pierwszego kierowcy drugi kierowca może od razu jechać (bez pauzy) w tym czasie pierwszy kierowca jest w dyspozycji
taban48 17/03/2013 15:56 czy muszę robić 45minutową pauzę po przejechaniu w podwójnej obsadzie 9godzin.
22darek 26/02/2012 18:50 witam jestem mlodym kierowca. w zeszlum tygodniu jechalem 5.30 bez przerw 15 i 30 minut. tylko mialem przerwy po okolo 15 minut. mam wydruk ale nie wiem jak lub co wpisac zeby nie zostac ukarany:
OD
sjaak 18/10/2011 23:54 Jeśli w podwójnej obsadzie jadę godzinę, to drugi kierowca może mnie zmienić i jechać np. 2 godziny i znów zmiana na 2 godziny lub w dowolnej innej konfiguracji? Czas dyżuru jest traktowany, jak przer
Jaro 09/10/2011 09:55 jak wygląda sytuacja startując o 4 rano (godziny nocne)samemu a jak w podwójnej.Podobno samemu można tylko 10 godz. pracy
bezpiecznadroga 18/07/2011 11:32 Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 27.06.2011 zmieniające rozporządzenie w sprawie okresowych ograniczeń oraz zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach .."zakazy letni
Odpoczynek dzielony
Odpoczynek dzielony
Ustawowo odpoczynek dobowy wynosi 11 godzin i może być skrócony trzy razy w tygodniu do 9 godzin. Podczas odpoczynku kierowca dysponuje własnym czasem – może go odbierać w kabinie pod warunkiem, że jest wyposażona w łóżko. W związku z tym należy pamiętać, aby selektor tachografu przełączyć na odpoczynek. Jego ustawienie w pozycji: „dyżur” lub „inne prace” będzie odebrane przez służby kontrolujące, jako brak odpoczynku, a w najlepszym wypadku, jako „niewłaściwe operowanie przełącznikiem grup czasowych”, co skutkuje karą w wysokości 100 zł za każda tarczę. Należy również pamiętać, że odpoczynek nie może być przerwany żadnymi podjazdami. W takich sytuacjach należy rozsądnie opisać przyczynę podjazdu na odwrocie tarczy.
Zgodnie z art. 4 pkt. g) Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. “Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin”. Jest to traktowane, jako pełny odpoczynek dobowy, co skutkuje tym, że kierowca może codziennie w ten sposób jeździć. Całość pauz musi być zrealizowana w trakcie 24 godzinnego cyklu.
Opracował: Robert Klimek
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
Logowanie
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.